Evakuace na pracovišti a povinnosti zaměstnavatele
V případě mimořádné události, požáru nebo katastrofy je nezbytné zajistit, abyste mohli své zaměstnance bezpečně a spořádaně evakuovat. Je třeba vypracovat plány, proškolit všechny zaměstnance o řešení těchto mimořádných událostí a naplánovat pravidelná cvičení, aby se zjistila účinnost těchto plánů. Pokud budete vědět, jak postupovat v případě mimořádné události předem, omezíte tím paniku a případná zranění nebo ztráty na životech.
Ze zákona máte jako zaměstnavatel především následující povinnosti:
- přijmout na pracovišti opatření pro případ mimořádné události
- proškolit zaměstnance pro případ možné evakuace
- zjistit na pracovišti dostatečný počet zaměstnanců, kteří v případě krizové situace poskytují první pomoc, organizují evakuaci zaměstnanců a zajišťují přivolání složek integrovaného záchranného systému. Počet těchto zaměstnanců se odvíjí od druhu vykonávané práce a velikosti pracoviště
- zajistit na pracovišti požární techniku a vybavení odpovídající rizikům, jenž se mohou na pracovišti vyskytovat
BOZP v praxi
- Vše co potřebujete vědět o školení BOZP
- Bezpečnostní tabulky, výstražné značky a jiné bezpečnostní značení
- Poskytnutí první pomoci na pracovišti
- Jaký je správný obsah lékárničky na pracovišti?
- Jaký je správný obsah lékárničky na pracovišti?
- Jak lze snížit nebezpečí násilí na pracovišti?
- Maximální a minimální povolená teplota na pracovišti podle zákona
- Evakuace na pracovišti a povinnosti zaměstnavatele
- Kdy zaměstnanci musí na pracovnělékařskou zdravotní prohlídku?
- Odpovědnost za zajišťování bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
- Jak postupovat při pracovním úrazu?
- Kdo musí zajistit GDPR a pověřence DPO
- Whistleblowing, jak funguje a kdo ho musí mít
Kontakujte nás
Pro tyto firmy zajišťujeme naše služby









