Evakuace na pracovišti a povinnosti zaměstnavatele

BOZP v praxi

Evakuace na pracovišti a povinnosti zaměstnavatele

V případě mimořádné události, požáru nebo katastrofy je nezbytné zajistit, abyste mohli své zaměstnance bezpečně a spořádaně evakuovat. Je třeba vypracovat plány, proškolit všechny zaměstnance o řešení těchto mimořádných událostí a naplánovat pravidelná cvičení, aby se zjistila účinnost těchto plánů. Pokud budete vědět, jak postupovat v případě mimořádné události předem, omezíte tím paniku a případná zranění nebo ztráty na životech.

 

Ze zákona máte jako zaměstnavatel především následující povinnosti:

  1. přijmout na pracovišti opatření pro případ mimořádné události
  2. proškolit zaměstnance pro případ možné evakuace
  3. zjistit na pracovišti dostatečný počet zaměstnanců, kteří v případě krizové situace poskytují první pomoc, organizují evakuaci zaměstnanců a zajišťují přivolání složek integrovaného záchranného systému. Počet těchto zaměstnanců se odvíjí od druhu vykonávané práce a velikosti pracoviště
  4. zajistit na pracovišti požární techniku a vybavení odpovídající rizikům, jenž se mohou na pracovišti vyskytovat

BOZP v praxi

Kontakujte nás

    Vaše Jméno*

    Váš E-mail*

    Zpráva*

    Pro tyto firmy zajišťujeme naše služby